Årsrapport 2022

Då är året 2022 till ända och 2023 står för dörren. Det är således dags att summera verksamhetsåret som gått; 2022 var Radio Dansuns fjärde aktiva år, både vad gäller direktsänd webbradio och podcasts, och förhoppningen var att det skulle bli minst lika produktivt som föregående år. Men hur gick det egentligen? Ja, inte direkt som planerat. Här följer en sammanställning:

Webbradion
Sammanlagt sändes sex program via plattformen Mixlr.com varav samtliga var direktsända. Två av dessa program var En kväll med Daniel, varav ett sändes från ett hotellrum i Uppsala, samt experimentprogrammet Zenit, som gick ut på att testa mobil sändningsutrustning för eventuella framtida sändningar ”ute på fältet” – och där kan just Uppsalasändningen räknas som en sådan. Lunchprogrammet Live at Lunch sändes endast en gång under året.

Ett specialprogram blev det också, nämligen World Radio Day på Världsradiodagen den trettonde februari. Dessvärre utgick dock den traditionsenliga uppesittarkvällen i december även detta år, vilket gör att programmet inte sänts sedan 2020.

Podcasts
Under hösten 2021 nylanserades podcasten På tal om historia och tre avsnitt släpptes. Av denna podcast producerades ytterligare ett avsnitt under 2022 innan projektet tvingades läggas på is under resten av året på grund av omfattande renoveringar och omlokaliseringar där podcasten huserade.

2023!
Nu hoppas på ett mer produktivt och lyckat 2023! Med bara sex livesändningar, en inställd uppesittarkväll och en podcast lagd på is står det klart att 2022 blev en besvikelse. Målet under 2023 är att få igång podcastproduktionen igen, även om det kanske dröjer till årets andra halva, samt att kunna direktsända våra program oftare. Våra stående specialprogram är också viktiga, så vi siktar på att fortsätta med att sända World Radio Day i februari och vår uppesittarkväll i december.

Vi hoppas på Ditt fortsatta stöd! Hjälp oss gärna att sprida ordet om våra sändningar i sociala medier och att göra din röst hörd genom att e-posta in dina åsikter och synpunkter till programmen – men framför allt genom att fortsätta lyssna på oss!