Årsrapport 2019

Då vi med god marginal klivit in i det nya året 2020 kan det vara passande att se tillbaka på året som gått; 2019 var Radio Dansuns första aktiva år, både vad gäller direktsänd webbradio och podcasts. Så hur gick det egentligen? Här följer en sammanställning:

Webbradion
Sammanlagt sändes sexton program via plattformen Mixlr.com; de allra flesta av dessa var programmet Live at Lunch (elva stycken), där två av dessa sändes på kvällstid under namnen Tisdag kväll med Daniel samt Måndag kväll med Daniel. Två specialprogram gjordes; En afton med bröderna Sundström i april samt Sunkans uppesittarkväll i december.

Morgonprogrammet Go’morron! hade premiär i oktober och sändes en gång medan Onsdagspub hade premiär i december; även det sändes endast en gång innan det fick en helt ny utformning efter årskiftet. Ett inspelat avsnitt av podcasten Bröderna Sundströms F1-podd sändes också, i juli.

Podcasts
Först ut var Ringside – en wrestlingpodd i december 2018. Sammanlagt blev det sexton avsnitt fram till slutet på 2019, som samlade ihop strax under 1,000 spelningar under året.

Bröderna Sundströms F1-podd hade premiär i mars och sammanlagt blev det åtta avsnitt fram till juli innan podden lades på is på grund av tidsbrist. De åtta avsnitten samlade ihop drygt 800 spelningar under 2019.

2020!
Nu jobbar vi för – och hoppas på – ett än mer produktivt och lyckat 2020! Med Ditt stöd är det möjligt! Hjälp oss sprida ordet, gör din röst hörd genom att e-posta in dina åsikter och synpunkter till programmen, men framför allt; fortsätt lyssna på oss!