Årsrapport 2020

Då året 2020 lider mot sitt slut och år 2021 står för dörren kan det vara passande att se tillbaka på året som gått; 2020 var året som inte blev som någon hade tänkt eller kunnat ana, så även för oss. År 2020 var Radio Dansuns andra aktiva år, både vad gäller direktsänd webbradio och podcasts, och skulle bli så mycket bättre och mer produktivt än 2019. Så hur gick det egentligen? Här följer en sammanställning:

Webbradion
Sammanlagt sändes femton program via plattformen Mixlr.com varav fjorton var direktsända; de allra flesta av dessa var programmet Onsdagspub (sex stycken), där ett av dessa sändes på en fredag under namnet Egentligen Onsdagspub. Två specialprogram gjordes under året; Sunkans uppesittarkväll som sändes i december samt den förinspelade och drygt sex timmar långa Daniel 39 i augusti som innehöll programexempel ur Radio Dansun-katalogen samt historiskt material från 2008.

Lunchprogrammet Live at Lunch sändes två gånger under året och morgonprogrammet Go’morron! gjorde comeback och sändes en gång i december. Ett nytt program presenterades också under året; programmet gick under namnet Blandband och sändes tre gånger, bland annat under World Radio Day i februari. Ett avsnitt av podcasten Ringside – en wrestlingpodd direktsändes också, i mars.

Podcasts
Vår enda kvarvarande podcast in på år 2020 var Ringside – en wrestlingpodd. Av denna podcast producerades ett avsnitt som dessutom livesändes i webbradion. Efter detta lades podcasten på is på grund av tidsbrist innan den så småningom lades ned i det tysta.

Idéer och tankar kring nya podcasts har funnits, men inget av detts har ännu blivit verklighet.

2021!
Nu jobbar vi för – och hoppas på – ett mer produktivt och lyckat 2021! Målet är att slå vårat eget personbästa på sexton livesändningar från 2019 samt att lansera minst en ny podcast. Med Ditt stöd är det möjligt! Hjälp oss sprida ordet, gör din röst hörd genom att e-posta in dina åsikter och synpunkter till programmen, men framför allt; fortsätt lyssna på oss!